On- en Offline communicatie

Als het fundament van de marketingstrategie is bepaald kan er gewerkt worden aan het communicatieplan. Door het koppelen van de communicatie aan de gestelde strategie kunnen we de doelen bereiken door de inzet van on- en offline media. Met de inzet van on- en offline diensten kunnen we de communicatie rondom jouw verhaal of product delen via online of offline kanalen. FIE verdiept zich in jouw bedrijf, gaat de trends voor jouw onderneming volgen en verzorgt content. Deze is persoonlijk en voor jouw doelgroep.

1. Communicatie plan

Hoe ga je communiceren met je doelgroep, welke media, hoe bereik je ze en waar? Hieruit vloeit een communicatiemix, met welke communicatie middelen, on- of offline gaan we de doelgroep van jouw onderneming benaderen. In de communicatie mix worden de gestelde doelen uitgezet per kanaal of middel.

Uit het operationele plan van de communicatiemix met de gestelde doelen komt een overzicht met activiteiten: De basis contentkalender, deze wordt opgesteld op basis van de missie, visie, strategie, de gestelde doelen en kernwaarden.

2. Contentmarketing

Het fundament is in het communicatieplan vastgelegd. Nu kan er gewerkt worden aan het daadwerkelijk schrijven van content voor diverse kanalen of andere publicaties. Aan de hand hiervan creëer en schrijf ik teksten voor social media, verzorg ik presentaties, organiseer events of schrijf voor andere media.

Maar ook het vergroten van je vindbaarheid op Google is hiermee van groot belang. Zo creëren we samen een community, je online klantenkring. Content marketing is eigenlijk je branding en verkoop tool in één.

3. Social media

Social media is dus écht mensenwerk, communicatie moet menselijk zijn en vanuit merkidentiteit en visie komen. Als ondernemer krijg je advies over de in te zetten kanalen en de frequentie die voor de communicatie gebruikt gaat worden. FIE verzorgt de content, maakt contentkalenders op basis van jouw kernwaarden, missie, visie en strategie.

Maar ook de complete ontzorging van inrichting van de kanalen, het beheer, schrijven van content tot aan het inplannen van de content. Samen waken we ervoor dat we relevant blijven voor de menselijke eindgebruiker, en willen profiteren van de commerciële wensen.

4. Nieuwsbrieven of E-mailings

In het communicatieplan is het versturen van online nieuwsbrieven of fysieke mailings per post nog steeds een goed middel om jouw klanten op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen.

Hierin kan je als ondernemer net even iets meer communiceren. Ik verzorg teksten, opmaak en de verzending van nieuwsbrieven, vanuit een contentmanagement systeem of andere mailingsprogramma’s.

RELATIEMARKETING & EVENTMANAGEMENT

Relatiemarketing legt nadruk op klantbehoud en klanttevredenheid. Een event kan ook onderdeel zijn van relatiemarketing. Organisatie en uitvoering van events kan FIE verzorgen. 

Public relations

Door promotie middels diverse netwerken, kanalen en contacten toe te passen kunnen we samen je netwerkwerk vergroten. PR is belangrijk, want het ‘vermenselijkt’ je verkoop.

Coaching & Advies

Coaching, een sparring partner of advies nodig? Of ben je starter, wil je groeien of heb je marketing- of communicatievraagstukken?  Ik ondersteun, stuur en reflecteer.