Customer journey: Tips voor startende ondernemers die nog niet zo bekend zijn met het maken van de klantreis. Stel jezelf een aantal vragen en werk het uit.
Ken je doelgroep. Wie is jouw ‘buyers persona’? Omschrijf je ideale klant, van leeftijd, sport, gezinssamenstelling tot aan regio. Geef deze zelfs een naam. Zo heb je altijd je ideale klant voor ogen.
Weet wie je bent. Wees zelfbewust het biedt meer kans op succes. Als je missie, visie en strategie duidelijk is zorg dat dit match met jouw persoonlijkheid en je product.
Werk je klantreis uit. Wanneer en waar zijn de contact momenten? Werk de stappen vanuit het eerste contactmoment uit tot aan de uiteindelijk koop of zelfs de herhalingsaankoop. Zo ben je je bewust van de contactmomenten van de klant.
Welke vragen, problemen, emoties heeft jouw klant. Hoe kan je hierop inspringen? Met deze analyse kan je inzicht krijgen in de koopimpulsen.En tot slot: Bekijk met regelmaat je customer journey want de wereld verandert snel. En als je alles hebt uitgewerkt, leg dan je focus op de customer experience, de beleving.