Als professional zit je werkdag vaak boordevol werk. Ik werk met meerdere opdrachtgevers, dus hoe houd je overzicht? Daarvoor zijn er allerlei apps en tools. Als je in een team aan dezelfde projecten werkt, hebben online tools zoals Asana en Trello zeker voordelen.
Maar voor mij, zelfstandige zonder personeel, zeer visueel ingesteld, werkt dat niet. Gelukkig worden er, verrassend genoeg, steeds meer offline methoden ook populair. Zo heb je ‘De bullet journal methode’ van Ryder Carroll, dit is een productiviteitssysteem met niets anders dan een papieren notebook, waarin je op een uitgekiende manier overzicht houdt over je werk en leven.
Zelf werk ik het liefst met papier en (nog) niet met Bullet journal maar gewoon een schrijfblok en een grote A4 agenda. Dit systeem werkt voor mij omdat ik zo veel meer connectie voel met mijn werk, het dwingt mij planmatig na te denken, langzamer te gaan en zo de goede prioriteiten te stellen… Per opdrachtgever gebruik ik een kleur en zo zie ik in een oogopslag wat ik voor wie moet doen in een week. Ook blok ik per week een ochtend voor het bijpraten met vrienden, workshops en netwerken.
Hoe plan jij je werk en dagen? Werk jij liever on- of offline? Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen.
Heb je moeite met het plannen of schrijven van jouw content? Laat het mij weten, ik kan je helpen.